Wednesday, September 18, 2013

" ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ရြာသားမ်ား "


" ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ရြာသားမ်ား "      ( The Voice Daily _ 31.7.13 )

            လူဆိုတာက တစ္ဦးတည္းေနတဲ့ ၊ ေနလို႔ရတဲ့ သတၱ၀ါမဟုတ္ပါဘူး။ အစုအဖြဲ႕နဲ႔ ေနၾကရတဲ့ အမ်ဳိးပါ။ အစုအဖြဲ႕နဲ႔ ဘယ္လိုေနရမယ္ဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္းမသင္ယူႏိုင္ရင္ အစုအဖြဲ႕ရဲ႕အျပင္ကို အလိုလိုေရာက္သြားမွာပါပဲ။ အစုအဖြဲ႕ရဲ႕အျပင္ကိုေရာက္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲဆိုတာေတာ့ ေျပာဖို႔လိုမယ္ မထင္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အသိဆုံးပဲ မဟုတ္လား။

             လူသားေတြရဲ႕သမိုင္းဟာ ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္အတိုင္း အၿမဲေျပာင္းလဲေရြ႕လ်ားေနမွာပါပဲ။ က်န္စစ္သားေခတ္မွာ ေသနတ္မရွိခဲ့ေပမယ့္ မင္းတုန္းမင္းေခတ္မွာ ေသနတ္မရွိတဲ့စစ္တပ္ဟာ အင္အားမရွိေတာ့တဲ့ အညံ့စား စစ္တပ္ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ေသနတ္ေကာင္းေကာင္း မကိုင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာစစ္တပ္ဟာ ရာဇ၀င္မွာ တစ္ခန္းရပ္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။

            ေျပာင္းလဲမႈ လူ႔သမိုင္းေရစီးအတိုင္း လိုက္ပါစီးေမ်ာႏိုင္ဖို႔ဟာ တနည္းအားျဖင့္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကေနာင္မင္းသားႀကီးရဲ႕ လက္နက္စက္ရံုေတြကို မင္းတုန္းမင္းႀကီးက ဘာသာေရးရႈေထာင့္ကေန ငရဲကိစၥေတြဆိုၿပီး ပိတ္ခိုင္းခဲ့တာကို ျပန္ေတြးတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ မခ်ိတင္ကဲျဖစ္ၾကရၿမဲပါ။ ေရစီးကိုဆန္လို႔ အန္တုဖို႔ႀကိဳးစားျခင္းကေတာ့ ပိုအႏ ၱရာယ္ မ်ားပါလိမ့္မယ္။

            ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္မ်ား ၊ ေခတ္မီ စက္ရုံ အလုပ္ရုံမ်ား ၊ သတင္းစာ ၊ သံရံုး မ်ားနဲ႔ ေရစီးကိုမွီေအာင္လိုက္ဖို႔ အထိုက္အေလ်ာက္ႀကိဳးစားခဲ့ၾကလို႔သာ ျမန္မာဟာ အဂၤလိပ္ကို သုံးႀကိမ္သုံးခါ ခုခံခဲ့ၿပီးမွ သူ႔ကၽြန္ဘ၀ေရာက္ခဲ့ရတာပါလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခုေျပာႏိုင္တာပါ။

            လူ႔သမိုင္းျဖစ္စဥ္ကေတာ့ ျမစ္ေရလိုပဲ မွန္မွန္စီးဆင္းရင္း ေျပာင္းလဲေနမွာပါ။ သတင္းအခ်က္အလက္ ျမန္ဆန္သြက္လက္လြန္းတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ေရစီးက အရွိန္အဟုန္သိပ္ျပင္းလာပါတယ္။ ရပ္တန္႔ေမ့ေလ်ာ့ေနမိရင္ ခဏေလးနဲ႔ေ၀းကြာသြားႏိုင္တာမ်ဳိးပါ။ ကမာၻႀကီးက ရြာႀကီးျဖစ္ခဲ့ၿပီဆိုတာကိုး။

            ကၽြန္ေတာ္တို႔က ရြာႀကီးထဲမွာေနမွာလား ၊ ရြာျပင္ထြက္ေနမွာလား ခင္ဗ်ာ။ ရြာျပင္မွာ ေနခဲ့ရတာလဲၾကာေပါ့။ အခု ရြာထဲျပန္အသြင္းခံရတဲ့ အခ်ိန္ေလးမယ္ ရြာထဲကလူေတြနဲ႔ တည့္ေအာင္မေနႏိုင္လို႔ေတာ့ျဖင့္ ရြာျပင္ျပန္ေရာက္မယ့္ကိန္းပါပဲ။

            ပရမတၳ သစၥာတရားေတြကလြဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေလာကထဲက အမွားအမွန္ ဆိုတာတိုင္းဟာ ၾကည့္သူရဲ႕ရႈေထာင့္ေပၚမွာမူတည္ၿပီး ကြဲလြဲႏိုင္ၾကတာမ်ဳိးပါပဲ။ အခ်ိန္၊ ေနရာ ေပၚမွာလိုက္လို႔ အမွားကေနအမွန္၊ အမွန္ကေနအမွား အျဖစ္လည္း ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါေသးတယ္။

            ကေနာင္မင္းသားႀကီးရဲ႕ေရျမွဳပ္မိုင္းေတြက ငါး၊ ပုစြန္ေတြကို ေသေၾကေစတဲ့အခါ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ ဘာသာတရားရိုေသကိုင္းရိႈင္းတဲ့ မင္းတုန္းမင္းႀကီးက အပါယ္အလုပ္ေတြကို တားျမစ္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ငါးေတြေသတာ မေကာင္းဘူးေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ဳိး ကၽြန္ျဖစ္ရတာလည္း မေကာင္းလွပါဘူး။

            ေသနတ္ေတြဟာ လူသတ္ဖို႔ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ကို ထုတ္လုပ္တာျဖစ္ေလေတာ့ ဘယ္မွာေကာင္းပါေတာ့မလဲဗ်ာ။ ေသနတ္မရွိေတာ့လည္း ဓါးနဲ႔ခုတ္ရတာေပါ့။ အမွန္အမွား ဆိုတာက တခါတရံျငင္းရခက္တတ္ပါတယ္။ မွားသည္မွန္သည္ ျငင္းေနမယ့္အစား ညဏ္ႀကီးႀကီးနဲ႔ ရလာဒ္ကို ႀကိဳတင္ၿပီး ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ပုံေဖာ္မွန္းဆၾကည့္ျခင္းက ႏွစ္ဖက္စလုံးအတြက္ အက်ဳိးရွိေစႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

            ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသနတ္မလုပ္ဘူး ၊ ဒီအတြက္ သူမ်ားကၽြန္ အျဖစ္ခံရႏိုင္တယ္။ ခံမယ္ ၊ ငရဲႀကီးတာေတာ့ မလိုခ်င္ဘူး ... ဆိုလွ်င္လည္း ေကာင္းတာပါပဲ။ သိသိနဲ႔ ေက်နပ္လို႔ ခံယူတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါလား။

            သို႔ေသာ္ ကၽြန္ျဖစ္ရေတာ့မွ 'ငါတို႔လည္း ေသနတ္လုပ္ႏိုင္သားပဲ ၊ ငရဲႀကီးမွာစိုးလို႔ မလုပ္ခဲ့တာ ၊ ဒီလိုမွန္းသိရင္ လုပ္ခဲ့တာေပါ့' ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေနာင္တျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

            ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို ေနာင္တေတြၾကားထဲမွာ မထားခဲ့ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ သင္ခန္းစာေတြကလည္း လုံေလာက္ေနပါၿပီ။ ျမန္ျမန္ေက်ညက္ေအာင္ လုပ္ၾကဖို႔ပါပဲ။ အိမ္စာ အေၾကြးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အၿပီးသတ္ခဲ့ၾကရင္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြက အခန္းသစ္ေတြကို သင္ယူႏိုင္ၾကမွာေပါ့။

           ကမာၻ႕လူဦးေရ သန္း ၇၁၀၀ မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူဦးေရက (တိုင္းရင္းသားမ်ားအပါအ၀င္မွ) သန္း ၆၀ ပဲ ရွိပါတယ္။ ရြာႀကီးထဲက ခပ္ေသးေသးအိမ္ေထာင္စုေလး တစ္ခုေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ရြာလုံးက .. လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုတာကိုလက္ခံရင္ ၊ လူနည္းစုကိုကာကြယ္ေပးေရး ဆိုတာကို လက္ခံရင္ ၊ လြတ္လပ္စြာကြဲလြဲခြင့္ကို လက္ခံရင္ ၊ လြတ္လပ္စြာျဖစ္တည္ခြင့္ကို လက္ခံရင္။ ၿပီးေတာ့ .. ကိုယ့္ကိုလည္း လက္ခံေစခ်င္တယ္ ဆိုရင္ .. ။

            ဟိုတုန္းကေတာ့ သူတို႔လည္း အမ်ဳိးသားေရး ဆိုတဲ့ ျပဇာတ္ေတြ သိပ္ႀကိဳက္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ အခုေတာ့ သူတို႔အႀကိဳက္ေတြ ေျပာင္းကုန္ၾကၿပီေလ။ အေရာင္စုံ အေသြးစုံနဲ႔ လူသားဆန္မႈဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ကိုမွ ေခတ္မီတယ္လို႔ထင္ကုန္ၾကၿပီ။

            ေက်ာက္ေခတ္ကလူေတြက အ၀တ္မ၀တ္ၾကပါဘူး။ အဲဒီေခတ္မွာေတာ့ ဒါဟာအမွန္ပါပဲ။ အရင္တုန္းက အ၀တ္မ၀တ္ပဲေနၾကတာပါဆိုၿပီး သံေခတ္မွာ အ၀တ္မ၀တ္ရင္ေတာ့ အရူးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

            ဒီေန႔ အာဖရိကနဲ႔ ေတာင္အေမရိကေတာနက္ထဲက လူရိုင္းတစ္ပိုင္းလူမ်ဳိးႏြယ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘယ္လိုသေဘာထားပါသလဲ။ သူတို႔ကို ၿမိဳ႕ထဲေခၚမယ္ဆိုရင္ လက္ထဲကဓါးႀကီးခ်ဖို႔ ၊ ခါးကသားေရပတ္ႀကီးခၽြတ္ဖို႔ ၊ အကၤ်ီ ပုဆိုး၀တ္ဖို႔ ေျပာရမွာပဲ မဟုတ္လား။ သူက ဒီလို မ၀တ္ဘူး ၊ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ၿမိဳ႕ထဲေခၚသြားဖို႔ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ သူ႔ဘာသာ ေတာထဲမွာပဲ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနခြင့္ ေပးလိုက္တာက ပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ သူ႔ကိုယ္သူကာကြယ္ဖို႔ ဓါးႀကီးလိုမယ္လို႔ သူထင္တာဟာ သူ႔အတြက္ေတာ့လည္း အမွန္ေပပဲကိုးဗ်ာ။

            ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာက္ေနတာ ဘယ္အရပ္မွာလဲလို႔ေတာ့ စဥ္းစားၾကရမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရွင္သန္ေနတာကေရာ ဘယ္ေခတ္မွာပါလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရစီးနဲ႔အတူ လိုက္ပါစီးေမ်ာၾကမွာလား။ ရပ္တန္႔ၿပီး ေနခဲ့မွာလား။ ေရစီးကို အန္တုဖို႔ႀကိဳးစားၾကည့္မွာလား။ ဓါးႀကီးကိုင္ၿပီး ၿမိဳ႕ထဲ၀င္ခ်င္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ။

             လူညီလို႔ 'ကၽြဲ' ျဖစ္သြားတဲ့ 'ဤ' ကို ကၽြန္္ေတာ္တို႔က ဘယ္လိုဆိုၾကမွာလဲ။ တခ်ိန္ၾကရင္ 'ဤ' ဆိုတာမရွိေတာ့ပဲ အၿမဲ 'ကၽြဲ' ျဖစ္သြားရင္ေရာ။

             အေဖကဆုံးျဖတ္လို႔ 'တို႔မိသားစု ရြာျပင္မွာပဲေနၾကတာေပါ့' ဆိုလဲ အားလုံးသေဘာပါ။   ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာထြက္ခဲ့တဲ့ ရြာျပင္ကို တန္ဖိုးထားသြားၾကယုံပါပဲ။

             ကၽြန္ေတာ္တို႔ မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕သားေျမးမ်ားကို ရြာႀကီးထဲမွာ လုံလုံၿခံဳၿခံဳထားခဲ့ရင္ ပိုေကာင္းလိမ့္မလားလို႔ တစ္ခ်ိန္မွာ ျပန္မစဥ္းစားပါရေစနဲ႔။ ။

 
(ယကၡ) ရဲႀကီး . ၂၂.၇.၁၃။      ( The Voice Daily _ 31.7.13 )
https://www.facebook.com/yekkha.yejee
https://www.facebook.com/yekkha.yegyii.fanpage

No comments:

Post a Comment